Over ons

Geen last meer van Sunday Night Blues

Sinds wij in 2000 al onze zekerheden overboord hebben gegooid, hebben we nooit meer last gehad van ‘Sunday Night Blues’, maar roepen we iedere zondagavond: “Yes, morgen mogen we weer!”.

Jouw dilemma, hebben wij er een antwoord op?

Misschien wel… Als onafhankelijke vakopticien wil jij succesvol zijn. Nieuwe klanten aantrekken en aan je binden. Daarom ben je altijd op zoek naar een goed verkoopbare brillencollectie.

Dankzij meer dan 35 jaar ervaring in de optiekwereld weten wij welke monturen het goed doen bij de brillendrager. En we begrijpen welke voorwaarden voor jou als opticien belangrijk zijn; wij weten dus wat een goed verkoopbare collectie is.

Wij geloven bovendien in een professionele oogmeting door een gediplomeerde opticien. Daarom bieden wij jou een unieke bril, die níet verkrijgbaar is bij het grootwinkelbedrijf.

Blitse brillen, draagbaar, van perfecte kwaliteit én betaalbaar. Dát is ons handelsmerk. Een merk waarmee jij je beter en gemakkelijker kunt onderscheiden in de roerige brillenmarkt. Ons antwoord op jouw dilemma.

Over Albert en Ilse

Eenmaal besmet met het ‘brillen-ontwikkel-virus’ door de Italiaanse brildesigner Augusto Valentini begon Alberts ondernemersbloed te stromen. Na 18 jaar ervaring was de tijd rijp om een switch te maken. Hij wilde zelf brillen ontwerpen.

Een wens die Ilse toejuichte. Zij miste de creatieve uitdaging in haar toenmalige job. Zo ontstond de gezamenlijke droom om met ál hun kennis, kunde en passie een eigen zaak starten. Die gekoesterde eigen brillenlijn liet niet lang op zich wachten.

40 Jaar ervaring in het brillenvak

Alberts brillencarrière begon op 17-jarige leeftijd bij zijn oom Eugène Pfennings, eigenaar van Pfennings Optiek in Weert. Al snel had hij de smaak te pakken, Albert wilde opticien worden. Na de opleiding kreeg hij de kans om het vak te leren bij diverse leermeesters, waaronder Leenarts Optiek in Roermond & Ron Kruytzer in Horst.

Na zeven jaar lonkte de buitendienst; Albert stapte over naar de eerste brillengroothandel. Een paar jaar later mocht hij voor Osinga Brilmode een nieuw designmerk ontwikkelen en verkopen: Augusto Valentini. Het was deze Italiaanse ontwerper die Albert besmette met het virus om zelf brillen te ontwikkelen. Hij besloot samen met Ilse het entrepreneurship te omarmen.

Albert: de technische man

Albert weet dankzij zijn ruime ervaring precies welke techniek er nodig is om te spreken van een kwalitatief goede bril. Hij kijkt met een technisch oog naar het ontwerpproces, evenals naar de maakbaarheid van ieder montuur. Hij weet precies of een bril voldoet aan jouw eisen en of hij goed verkoopbaar is of niet. Bovendien volgt Albert de technische ontwikkelingen op de voet om steevast state-of-the-art-monturen te kunnen blijven ontwikkelen.

Ilse: het creatieve brein

Ilse is vooral het creatieve brein van het ontwerpersduo. Zij heeft een neus voor het vroegtijdig spotten van modetrends. Ilse houdt bekende trendwatchers nauwlettend in de gaten en is een vaste gast op alle prominente brillenbeurzen.

Ilse heeft een passie voor mooie brillen. Zij zoekt altijd naar mooie monturen, met liefde en vakmanschap gemaakt, met een perfecte pasvorm en een lijnvoering die het mooiste in een gezicht naar voren haalt. Soms sober, dan weer een tikkeltje extravagant, maar altijd met karakter.